Kleur Je Klant

Omschrijving

Kleur Je Klant is een game die inzichten biedt in je communicatiestijl, je sterktes en je valkuilen. De informatie die je uit dit spel haalt, stelt je in staat om jouw sterke punten nog beter en bewuster voor je klanten, team en organisatie in te zetten.

Na het spelen van deze game voelen jijzelf, je collega’s én je klanten onmiddellijk het verschil!

In ronde 1 ontdek je aan de hand van DISC* jezelf, wat jouw natuurlijke gedrags- en communicatiestijl en die van jouw collega’s is. Zelfkennis en samenwerking zijn immers de basisvoorwaarden voor een uitstekende klantenervaring!

*zie hier uitleg van DISC communicatiestijlen.

In ronde 2 gaan we een stap verder. Je leert herkennen wat de voorkeurstijl is van je klant en/of prospect, zodat je jouw communicatiestijl kan aanpassen. Op deze manier leer je de vaardigheden aanwenden die op dat moment het beste resultaat garanderen, met respect voor je eigen voorkeurstijl. Persoonlijke service en verbinding maken met je klant krijgt een nieuwe dimensie!

In ronde 3 leggen we de lat nog hoger : nu ga je in een veilige game omgeving toepassen wat je in ronde 1 en 2 hebt geleerd. Op deze manier kun je na de game wat je geleerd hebt vol zelfvertrouwen toepassen in de praktijk.

Na elke ronde is er een reflectiemoment waarin we onderlinge feedback  uitwisselen, verbeterkansen detecteren en conclusies trekken.
Na het spelen van deze game hebben je klanten en je prospecten geen geheimen meer voor jou. Je wordt succesvoller in je verkoop en je krijgt er meer plezier in.

Leerdoelen

  1. Inzicht in het eigen communicatiestijl
  2. Inzicht in het communicatiestijl van je interne en externe klanten en je prospects
  3. Bewustwording van je eigen sterktes en valkuilen in de communicatie naar je interne en externe klanten én je prospects
  4. Tips en adviezen om je natuurlijke sterktes te maximaliseren en je valkuilen te vermijden.
  5. Leren herkennen en erkennen van de communicatiestijl van je prospects en je interne en externe klanten
  6. Leren hoe nog meer de klik te maken met je klant of prospect door te schakelen in jouw set aan communicatievaardigheden. Dit in overeenstemming met je verschillende gesprekspartners.

Toepassingen

Deze game is inzetbaar :

  • als kick off voor een veranderingstraject
  • als training of als onderdeel van een trainingsprogramma
  • op een bedrijfs- of een teamevent
  • als workshop met het hele team (en daarna samen een actieplan op te maken)

Tijdsduur

halve dag

Doelgroep

Iedereen die in contact staat met
interne en/of externe klanten.

Aantal deelnemers

5 – 16 personen

Talen

NL
(andere talen op aanvraag)